Skip to content

Takavuosien hulvattomia viinimainoksia

Alla viime vuosisadan viinimainoksia Jenkkimarkkinoilta. Kiinnitä huomiota erikoisiin tarjoilutapoihin, kyseenalaisiin nimikkeisiin, sekä kippisteleviin peltirobotteihin viimeisessä klipissä. Nautinnollisia katseluhetkiä.

Kalifornialasta chablista… Punaisena.

Melkein kuin ranskalaista samppanjaa…

Slalom ja jäissä tarjoiltava punaviini ovat kiistaton hitti.

Tarvitseeko tästä sanoa mitään?

Advertisements
4 Comments Post a comment
  1. jtm #

    Tulee mieleen juttu kaverilta joka oli ollut opiskelemassa jenkeissä: siellä vietettiin viini-iltaa ja sitä varten oli täytetty kylpyamme jäillä, jonne sitten tungettiin kaikki viinipullot niiden väristä ja laadusta huolimatta…

    joulukuu 2, 2009
  2. Tässä näkee erinomaisesti Jenkkien viinikulttuuri eron Eurooppaan nähden. Viini on Jenkeissä enemmän lifestyle kuin ruokakulttuuriin liitettävä juoma.

    joulukuu 2, 2009
  3. JN #

    Nykyään on unohtunut ainakin tuo Orson Wellesin lopussa lausuma slogan (2. video):

    ”Paul Masson will not sell any wine before it’s time.”

    Tuohon aikaan on siis ollut kunnia-asia että viinejä kellaroidaan ja ne kaupataan asiakkaalle vasta kun ne ovat kypsiä juotaviksi.

    Juuri äskettäin ihmettelin viiniwebissä vanhaa 70-luvun Alkon kuvastoa, jossa tavalliset ranskalaiset viinit olivat 10-12 vuotta vanhaa vuosikertaa tullessaan myyntiin. Harmi että tänä päivänä suuri osa viineistä myydään sinisinä ja raa´an tanniinisina.

    joulukuu 7, 2009
  4. Viinipiru #

    Ihanaa, jääkylmää punkkua!

    ”Tuohon aikaan on siis ollut kunnia-asia että viinejä kellaroidaan ja ne kaupataan asiakkaalle vasta kun ne ovat kypsiä juotaviksi.”

    Totta, sitten talouden ruuvia alettiin kiristämään, kello pistettiin kulkemaan tuplanopeutta ennen kuin hypättiin kvartaalinaikaan ja yrityksistä vuoltiin kaikki kiinteä vähätuottoinen toiminta pois ylimääräisenä läskinä (mikä näkyy juuri nyt Finskin suunnalla). Säilyttäminen maksaa maltaita…

    Kysyin pari viikkoa sitten Montecillon Marialta miten heillä on varaa säilyttää gran reservojaan vuositolkulla, kun Bordeauxin first growthit joutuvat myymään futuureja ja hän vastasi, että Montecillon omistavilla Osbourneilla on syvät taskut. Marian vastaus oli mainio, mutta lisäisin siihen vielä, että syvien taskujen lisäksi Osbourneilla näyttää olevan bisneksessä mukana kapitalistismin ideologian ulkopuolisia periaatteita, mitkä ovat näinä aikoina harvinaisia.

    joulukuu 9, 2009

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: